در حال اجرای درخواست ...

بلاگ

اندازه گیری دقیق سایز پا

 

 

اندازه گیری دقیق سایز پا

 

امروزه اینترنت بخش جدایی ناپذیر از زندگی بشر شده است و در تمام عرصه زندگی بشر ملموس است. شاید چند سال پیش استفاده از اینترنت در همه عرصه‌های زندگی ملموس نبود ولی امروزه با گسترش آن بازار کسب‌ و کار اینترنتی نیز رواج یافته است و تقریبا تمام کالاها در دنیای اینترنت به راحتی و در کمترین زمان عرضه شده و به فروش می‌رسد. عرضه کفش نیز یکی از مواردی است که هم در شبکه‌های مجازی و هم در وب سایت‌های بسیاری عرضه می‌شود. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی نحوه اندازه‌ گیری دقیق سایز پا بپردازیم و شما را با بهترین روش انتخاب سایز پا آشنا کنیم بنابراین اگر شما نیز قصد دارید کفش خود را بصورت آنلاین و اینترنتی سفارش دهید ما را با ادامه مطلب همراهی نمایید.

 

 
 

بیشتر بخوانید: راهکار موثر برای مراقبت از کفش چرم

در خرید اینترنتی کفش مهمترین موردی که باید به آن توجه داشت انتخاب دقیق سایز کف پا است. اگر شما بهترین، شیک ترین و راحت ترین کفش موجود در بازار را خریداری کنید، اگر سایز آن را به درستی انتخاب نکنید نه راحتی برای شما به ارمغان می‌آورد و نه برای شما قابل استفاده خواهد بود. برای اندازه‌گیری دقیق سایز کف باید چند کار را انجام دهید تا سایز دقیق پا به دست آید که باهم به بررسی این موارد خواهیم پرداخت و شما را با بهترین راهنمایی انتخاب سایز پا برای زنان و مردان آشنا خواهیم کرد. به طور عمده سه گروه کفش مردانه، کفش زنانه و کفش بچگانه برای سایزبندی کفش وجود دارد. واحد کفش آمریکایی، اروپایی و بریتانیایی از واحد‌های رایج و مرسوم در کشور عزیزمان ایران بوده و طبیعتا صنایع چرم سی سی؛سایزبندی اروپایی هست. برای شروع اندازه گیری دقیق سایز پا ابتدا یک کاغذ بزرگ‌تر از سایز پای خود آماده نمایید. پای خود را روی کاغذ گذاشته و دور تا دور پای خود را روی کاغذ بکشید. برای انجام این کار چند نکته اساسی را در نظر بگیرید:

 

• بهترین زمان برای انجام این کار و خط ‌کشی روی کاغذ در آخر روز یا بعد از انجام کارهای روزانه و پیاده روی است زیرا در این مواقع معمولا سایز پا بزرگ‌تر از اول صبح است.

• اگر قصد دارید این کفش را با جوراب ضخیم بپوشید حتما در موقع خط کشی جوراب ضخیم در پایتان باشد چون اگر بدون این جوراب یا جوراب نازک انجام دهید ممکن است احساس راحتی نکنید.

• معمولا در اندازه گیری دقیق سایز پا حدودا 3 میلی متر ضریب خطا وجود دارد بنابراین از گرد نمودن اعداد خودداری کنید.

• معمولا سایز یکی از پاها بزرگ‌تر از دیگری است پس سعی کنید خط کشی را برای هر دو پا انجام دهید تا بزرگترین سایز را انتخاب کنید.

 

 

اگر سایز کفش اندکی بزرگ باشد می‌توان با کفی این مقدار را پوشش داد ولی اگر کوچک باشد تقریبا غیر قابل استفاده بوده و احساس راحتی در آن نخواهید داشت. برای اندازه گیری دقیق بهترین سایز کف پا توصیه می‌شود اندازه‌ای که بدست آوردید 6 الی 8 میلی‌ متر بزرگ‌تر در نظر بگیرید تا فضای کافی در داخل کفش برای پایتان وجود داشته باشد. طول پای خود را از انتهای پاشنه پا تا نوک انگست شست اندازه گیری کنید.

 

 

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کفش کتان زنانه

معمولا در کشورمان استفاده از اندازه‌های اروپایی رواج دارد و قالب‌ها با این واحدها اندازه گیری می‌شود. جنس قالب‌ها معمولا پلاستیک یا چوبی می‌باشد. هر مدل کفشی ممکن است نیاز به قالب مخصوص به خود را داشته باشد و هر قالبی دارای پهنای متفاوتی است و ممکن است در پهنا با قالب یکی نباشد. این تفاوت معمولا در قسمت پاشنه پا و همچنین پنجه پا مشهود است بنابراین در خرید کفش اینترنتی باید به پهنای پا، پنجه و ارتفاع قوسی پا را هم اندازه گیری کرده و در خریدتان لحاظ کنید. به طور مثال در بین کفش های مردانه مدل‌های محتلفی بر اساس قالب اسپانیایی تولید می‌شود که یکی از خصوصیات بارز این قالب اندازه استاندارد در قسمت‌های پنجه، پهنا و ارتفا قوس است در صورتی که کفشی مانند  مدل پلو دارای قالب نسبتا پهن‌تری بوده و برای افرادی با پنجه‌های پهن‌تر مناسب است. توجه به پهنا و قوسی پا برای کفش‌های صنعتی نیز مورد توجه قرار دارد و معمولا از قالب‌های کفش دست دوز استفاده نمی‌شود. همچنین قسمت زیری آن معمولا توسط دستگاه‌های تزریقی بر اساس قالب‌های تعریف شده برای آن‌ها تولید می‌شوند که این قالب‌ها نیز ممکن است دارای پهنای پنجه استاندارد یا کمی بزرگ‌تر باشد. برا مثال کفش ارتوپدیک جزو محصولاتی از این دست است که با توجه به طرح آن برای افرا با پنجه پهن‌تر مناسب است. لازم به ذکر است بای دوخت سفارشی کفش علاوه بر اندازه طول پا نیاز به پهنا پنجه و ارتفاع قوس است.

 

 

 

ما در این مطلب به بررسی روش اندازه‌ گیری دقیق سایز پا پرداختیم و شما را با با بهترین راهنمایی انتخاب سایز پا برای زنان و مردان آشنا کردیم تا شما موقع خرید با خیال راحت نسبت به انتخاب کفش اقدام نمایید. مورد مهمی که در این مطلب بررسی کردیم توجه به نوع قالب بود که در اندازه گیری دقیق سایز پا نقش مهمی دارد. همچنین ذکر شد که کفش را اندکی بزرگ‌تر از سایزی که اندازه گرفتید انتخاب کنید تا راحتی را برای شما به ارمغان آورد. اگر قصد خرید کفش اینترنتی دارید می توانید از سایت اکسیژن دیدن نموده و بهترین کف‌ها را با نازل‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت در منزل خود دریافت کنید. همچنین علاوه بر س که در این مطلب بررسی شد، کارشناسان ما آماده ارایه خدمات مشاوره به شما عزیزان هستند


بیشتر بخوانید:

تبدیل سایز پای ایرانی به آمریکایی